Algunes claus per tenir èxit amb el teu negoci a internet.
Escollir bé els productes
El nostre primer consell per vendre per internet és que facis un estudi acurat dels productes o serveis que vols oferir. Sens dubte l’experiència t’aportarà dades que et permetran veure quin producte té més mercat. Procura vendre articles que els consumidors no trobin fàcilment o ens els que hi hagi poca competència. Valora bé si pots competir amb les grans botigues d’internet.
Navega i compra en tres clics
És una regla bàsica en la navegació web i molt important de cara a no perdre clients poc pacients. Com més fàcil i directe sigui fer la compra molt millor, els teus usuaris i possibles clients tenen poca paciència.
Una web ràpida i fàcil d’entendre
Incorpora un cercador i estructura la informació de forma entenedora. Optimitza la web perquè carregui ràpidament i utilitza un bon proveïdor d’allotjament. Has de tenir en compte els usuaris potencials que tenen connexions o màquines lentes.
Genera confiança
Encara que cada cop menys, cal que tinguis molta cura per generar confiança als teus clients. Mostra clarament un telèfon de contacte ( a poder ser fix ), dóna suport per correu electrònic. Explica clarament en el teu lloc web com és el procés d’enviament, com es fan les devolucions, a on envies… També és molt important que indiquis una adreça física, no descartis estar a Google Places.
Preguntes frequents – FAQ
Genera una pàgina dins el teu web on els clients puguin resoldre les seves preguntes més freqüents. T’estalviarà feina en les tasques d’atenció al client i farà que molts d’ells decideixin fer la compra en aquell mateix moment.
Despeses d’enviament
Deixa ben clar quines són les despeses d’enviament des del principi. Molts usuaris abandonen el procés de compra quan veuen que les despeses de l’agència. Valora aplicar alguna estratègia per fer enviaments de franc.
A on vols vendre?
Si no ho has fet ja, cal que tinguis molt clar a on vols arribar. Internet és un aparador internacional i tindràs consultes des d’arreu del món. Si la teva pàgina està preparada per suportar diferents idiomes, tingues cura de mantenir els textos correctament actualitzats. No cal dir que si només tens una llengua estàs perdent clients potencials per moments… Estàs preparat per gestionar els impostos, duanes i diferents divises?
Campanya de pagament per clic als cercadors (SEM)
Fes servir eines com Google Adwords per promocionar els productes que més t’interessi, és una bona manera ( i ràpida ) d’obtenir visites.
Posicionament en Cercadors (SEO)
Un bon professional t’ajudarà a optimitzar la teva pàgina i millorar el seu posicionament en els cercadors que més convingui.
Promociona
Busca portals que permetin integrar la teva base de dades dins els seus cercadors. Normalment generen moltes i visites de persones interessades realment en el teu producte. Google Shopping és un bon exemple.
Xarxes socials
Aprofita les xarxes per promocionar els teus productes, que no faltin els enllaços al les xarxes socials per promocionar cada producte.
Crea una bitàcola
Fes un bloc amb novetats i articles que facin referència als productes que vens dins el teu portal de comerç electrònic i fes publicacions de tant en tant.
Informa de les novetats
Permet que els usuaris puguin estar informats de les novetats. Les subscripcions per correu electrònic o bé els RSS feeds son bones eines. Tens uns bons consells pels teus butlletins electrònics en la nostre bitàcola.
Formes de pagament segures
Utilitza una empresa com Paypal o bé les passarel·les de pagament que ofereixen les entitats bancàries. Recorda gestionar correctament les divises.
Informa al teus clients
És molt important que mantinguis als teus clients correctament informats de l’estat de la comanda. Avisa quan facis la sortida de l’agència i truca o posa’t en contacte per qualsevol dubte que puguis tenir. És preferible fer dues trucades que una devolució.
Més informació:
Bones pràctiques en el comerç electrònic – Inteco